17.05.2019

Vuosikokous. Nettisivuston uudistus. Puutuoteteollisuuden uutiskirje 7/19

Puutuoteteollisuuden hallitus 2019-2020

Puutuoteteollisuuden kevätkokous pidettiin 15.5. Hallituksen puheenjohtajana jatkaa Jari Suominen Stora Ensolta ja varapuheenjohtajana jatkaa Puusepänteollisuus ry:n edustajana toimiva Hannu Saarinen Lammin Ikkunat Oy:ltä. Uutena jäsenenä hallitukseen tuli UPM Timberin Aki Temmes.

Nettisivustomme on uudistettu

Nettisivustomme www.puutuoteteollisuus.fi on uudistunut. Ensisisijaisena tavoitteena oli parantaa tarjolla olevan tiedon ajankohtaisuutta ja osuvuutta, jonka vuoksi valitsimme helposti päivitettävän alustan. Etusivulle nostetaankin näkyville uusimpia tai ajankohtaisen keskustelun kannalta tärkeimpiä asiakokonaisuuksia, mutta päivittyvää tietoa lisätään myös sivuston alavalikkoihin.

Erityisesti olemme panostamassa puutuoteteollisuuteen ja sen merkitykseen liittyvän tiedon tarjoamiseen. Tämäkin osio täydentyy koko ajan. Erityisesti nyt hallitusohjelman muodostamisen aikaan olemme nostaneet päällimmäiseksi puutuoteteollisuuden valtakunnallisen ja aluetaloudellinen merkityksen, jonka tausta-aineistona on tarjolla maakunnallinen kooste sivustollamme täällä.

Forum Wood Building Nordic Helsingissä

Pohjoismainen Forum Wood Building Nordic järjestetään vuorovuosina kolmessa eri maassa. Konferensseissa käsitellään mm. puurakentamiseen liittyviä tuoreimpia tutkimustuloksia ja kehityshankkeita.

Syyskuun 25.-27. järjestettävässä konferenssissa esitellään mm. alan digitalisaatiota, kestävyys (sustainability)- ja paloasioita sekä rakennusjärjestelmiä. Lisäksi tapahtuman yhteydessä on tarjolla tutustumiskäyntejä ja retkeily. Tapahtuman sivusto on täällä.

Muistutus RoHS-direktiivistä

Mikäli missä tahansa tuotteessa on sähköllä toimiva osa, koko tuote voi olla sähkö- ja elektroniikkalaitteiden vaarallisia aineita säätelevän direktiivin alainen. Näitä aineita ovat eräät metallit, muovinpehmentimet ja palonestoaineet.  Sähköisiä osia voivat olla esim. sähkölukot tai moottorit.

Direktiivin laajennus astuu voimaan 22.7.2019. Lisätietoa saa Tukesin sivulta täältä.