Tiedotteet ja ajankohtaiset teemat

TUOREIMMAT TIEDOTTEET

Julkaistu: 29.01.2021, 11:21 Puutuoteteollisuus  ry

Puutuoteteollisuus vastusti nykyistä hallitusohjelmaa tehtäessä kotitalousvähennyksen pienentämistä. Vähennyksen on alalla koettu tukevan kuluttajille myytävien kodin remonttituotteiden myyntiä. VATT’in ja PT’n tuoreen kotitalousvähennystä koskevan tutkimuksen tulokset tuntuvat alan mielestä vaikeilta uskoa.

”Yksittäiselle kuluttajalle kotitalousvähennys alentaa kynnystä ryhtyä ikkunaremontteihin. Ikkunoiden vaihto parantaa samalla niiden energiatehokkuuden tämän päivän vaatimusten mukaiseksi, joten työllisyyden lisäksi myös ilmasto voittaa,” toteaa Lammin Ikkunat Oy:n toimitusjohtaja Hannu Saarinen. Vieläkin merkittävämmäksi vaikutukseksi hän mainitsee harmaan talouden torjunnan: ”Kotitalousvähennyksen ansiosta asennustyö tulee tehtyä ammattimiesten toimesta. Kyllähän se heijastuu tekemisen laatuunkin.”

Puuteollisuusyrittäjät ry:n toiminnanjohtaja Janne Liias on samoilla linjoilla. ”Kotitalousvähennyksen säilyttämisen ja kasvattamisen puolesta on yrittäjiltä tullut vahva viesti. Asiakkaat kyllä muistavat varmistaa, että saahan tästä kotitalousvähennyksen, kun vaikkapa keittiöremontista ollaan sopimassa,” Liias toteaa.

Korjausvelka kasvaa edelleen niin julkisella kuin yksityisellä puolellakin. Kotitalousvähennys on yksi tukeva työkalu korjausvelan pienentämisessä ja rakennuskannan kunnossapitämisessä

Toiminnanjohtaja Janne Liias, Puuteollisuusyrittäjät ry, p. 040 0510 755

[post_content_en] => [post_content_ee] => [post_content_sv] => [post_title] => Puutuoteteollisuus: Kotitalousvähennys torjuu harmaata taloutta ja vähentää korjausvelkaa Tiedote. [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => open [post_password] => [post_name] => puutuoteteollisuus-kotitalousvahennys-torjuu-harmaata-taloutta-ja-vahentaa-korjausvelkaa-tiedote-julkaistu-29012021-1121-puutuoteteollisuus- [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2021-01-29 11:30:27 [post_modified_gmt] => 2021-01-29 09:30:27 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [post_expire] => [vote_status] => 0 ) [_oldAttributes:yii\db\BaseActiveRecord:private] => Array ( [ID] => 1076 [post_author] => 0 [post_date] => 2021-01-29 11:29:08 [post_date_gmt] => 2021-01-29 11:29:08 [post_content] =>

Toiminnanjohtaja Janne Liias, Puuteollisuusyrittäjät ry, p. 040 0510 755